باید ها و نباید های جواهرات که باید بدانید

جواهرات نقره
جواهرات نقره

شرط میبندم  شما هم درحفاظت از جواهرات خودتون چند اشتباه رایج را انجام می دهید که این اشتباهات ناشی از داشتن عادات بد یا نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. ما اینجا هستم  تا بهتون کمک کنیم اطلاعات مورد نیاز را به دست بیارین و عادت های اشتباهتون در این زمینه رو اصلاح کنین. با ما همراه باشید تا شروع کنیم.

دریافت اطلاعات در مورد مواد استفاده شده در جواهرات

در هنگام خرید باید مشخص باشد که قطعات از چه چیزساخته شده است. اگر فروشنده در مورد مواد تشکیل دهنده صحبتی نکرد و مشخص نبود که از نقره استرلینگ، طلا و یا دیگر فلزات گرانبها ساخته شده است، باید قبل از خرید بپرسید.

اگر شکل ظاهری یک قطعه شبیه طلا یا نقره ی استرلینگ بود اما قیمت آن بسیارپایین تر بود. می توان گفت همه ی آن از طلا یا نقره ساخته نشده. زیراچیزی به نام جواهرات طلا یا نقره ی ارزان قیمت وجود ندارد.

پوشیدن اکسسوری فلزی غیر گرانبها ممکن است پوست شما را سیاه یا سبز کنند.حتی ممکن است باعث واکنش های آلرژیک هم شوند.

چنانچه جواهر دارای سنگ قیمتی باشد در مورد دست ساز و یا طبیعی و یا تقلبی بودن آن هم از فروشنده بپرسید.خلاصه اینکه هنگام خرید آگاه باشید.

خلاق بودن در حوزه ی اکسسوری و جواهرات

خسته کننده نباشید!با تغیر فصل شما می تونید جلوی آینه باستید. خلاقیت خودتون رو به چالش بکشید اکسسوری ها و جواهرات مختلف رو با هم ترکیب کنید . و با لباس های مختلف ست کنید. در موقعیت های مختلف ترکیب های متفاوت داشته باشید.

جواهرات خودتان را تمیز کنید

جواهرات شما دائم در تماس با پوست و لباس تان هستن و ممکن است در انجام انواع فعالیت ها آن ها را بپوشید.بنابراین برای تمیزکردن اونها وقت بزارید. میتوانید این کار را با شستشوی سریع با صابون و… انجام دهید. البته برای تمیز کردن جواهرات راه های مختلفی وجود اما باید توجه داشته باشید که ممکن است یک روش برای همه ی جواهرات شما مناسب نباشد و حتی ممکن است روشی به اکسسوری شما با جنس های مختلف آسیب بزند.توجه داشته باشید نوع تمیز کردن بسته به جنس فلز استفاده شده در جواهرات متفاوت است. در مقالات پیشین در مورد تمیز کردن نقره صحبت شده است. در صورت تمایل می توانید به مقاله ی علت تیره شدن نقره و راه های پاک سازی آن مراجعه کنید.

جواهرات خود را در شنا یا دوش گرفتن در بیاورید

چند دلیل برای نپوشیدن جواهرات در آب وجود دارد.

اولا, قرار گرفتن زیاد در معرض آب می تواند به جواهرات شما وساختار آن آسیب بزند.همچنین ممکن است گوشواره، گردنبند و حلقه سنگ قیمتی تان به علت تماس با باقی مانده ی شامپو، نرم کننده ها و صابون ها دچار آسیب شود. شما حتما باید از قرار گرفتن مروارید و اوپال برا ی مدت طولانی در زیر آب یا مواد شیمیایی اجتناب کنید. پس توصیه ی می کنیم اگر برای شنا می روید،جواهراتتان را با خیال راحت در خانه بگذارید. زیرا کلر استفاده شده در استخر ها وجکوزی ها می تواند نقره و بسیاری از سنگ های قیمتی را بی رنگ کند. و حتی می تواند به طور بالقوه طلا را تضعیف کند.

جواهرات خود را در محیط مناسب نگهداری کنید

شما باید جواهرات گرانبها خود را به دور از هوای آزاد نگه داری کنید. گردو غبار باعث آسیب به جواهرات شما خواهند شد.از نگهداری جواهرات خود را در جایی که مرطوب است اجتناب کنید. زیورآلات نقره و سایر جواهرات خود را در کیفی قرار بدین و بهتر است کیف جاذب رطوبت باشد. در نهایت اگر همه موارد گفته شده را رعایت کنید می تونید از جواهرات خودتون مراقبت کنید.

اگر ترجیح می دهید جواهرات خود را بر روی استندی آویزان کنید پس بایدحواستان باشد تا آن ها را بطور منظم تمیز کنید .و فراموش نکنید که آن ها را نیز گرد گیری کنید!

قلاب گردنبند را پس از در آوردن ببندید

توجه داشته باشید که بعد از درآوردن گردنبندتان حتما قلاب آن را ببندید. این کار به شما کمک می کنه تا از گره افتادن گردنبندتان جلوگیری کنید.

مشخص کردن اندازه ی انگشتر

بهتره که قبل از خریدن انگشتر ، انداره ی آن را مشخص کنید تا متحمل هزینه های اضافی نشید. قبل از خرید انگشتر وقت بگذارید و سایز انگشتر خودتون رو اندازه بگیرید. از همه مهم این است که پیش از یک انگشتر با سایز مشخص به یک جواهری مراجعه کنید تا در تشخیص انداره ی درست بهتان کمک کند.

در پایان صمیمانه از همراهیتان سپاس گزاریم امیدواریم مطالعه این مطالب برایتان سودمند بوده باشد.